AgroApps

Aanmelden nieuwsbrief

Ik ontvang graag updates met de laatste apps en ontwikkelingen

Alle agrarische apps > Nieuws > Persbericht: Uipp, dé uien app van de Benelux is vanaf nu te downloaden

Persbericht: Uipp, dé uien app van de Benelux is vanaf nu te downloaden

15 7 2013 | 21:48 uur

de Groot en Slot_Uipp_logo

De Groot en Slot, uienzaadveredelingsbedrijf uit Broek op Langedijk, komt nu met Uipp! Uipp is de nieuwe interactieveapp die veel informatie en nieuws over uien bevat. Op deze manier kan iedereen op elk gewenst moment een digitale uienteeltcoach raadplegen. Zo is er altijd een passend advies voor, tijdens of na de teelt van uien. Deze app is vanaf nu te downloaden voor zowel iPhone als Android.

Interactieve en unieke functies
De gebruiker kan naar gedetailleerde informatie over ziekten en plagen in uien zoekenmet een handige zoekhulp. Door middel van een aantal vragen zoals ‘Bevindt u zich in het veld of in de bewaring?’, ‘Ziet u een schimmelstructuur?’, ‘Ruikt u een zure geur?’ en nog veel meer vragen, wordt de juiste ziekte gevonden. Lukt dit niet of ziet deze er onbekend uit dan biedt Uipp de mogelijkheid direct een foto op te sturen, waarover de teeltadviseur advies kan geven.

Uiennieuws in één app
Verschillende bronnen met uiennieuws verzameld in één app. Uniek en zeer handig! Door middel van pushberichten krijgt de gebruiker direct een melding bij belangrijke berichten, bijvoorbeeld over koprot.

Uippzal binnenkort worden uitgebreid met meer functies: een rassenkeuzehulp, een evenementenkalender en teeltinformatie en adviezen. Met de rassenkeuzehulp kan aan de hand van een aantal vragen gemakkelijk een rassenkeuze worden gemaakt. Ook is het mogelijk om passend teeltadvies bij het eigen ras of perceel op te vragen.